2012. augusztus 2., csütörtök

Nike lunarglide+3

Az új társam lesz ez a szép futócipő!

Miután berágtam a jelenlegi asics gel blackhawk-omra, mert amint elkezdek futni megfájdul a bokám és a térdem....elmentem Pestre a Spuri futóboltba. Annyian beharangozták, annyian dícsérték...nos Én speciál csalódott voltam, bementem, köszöntem, mondtam, hogy futócipőt szeretnék venni. Leültettek, egyetlen kérdés hangzott el: mibe futok jelenleg és elhoztam-é?
Majd közöltem asics gel blackhawk........néztek rám értelmesen, nem is ismerték, kiderült, hogy nem is futócipő! Nafasza gondoltam, megvettem 1 hónapja 12 ért, a nagy szart!
Szóval több kérdés nem hangzott el, semmi, hogy :
- hol futok, milyen terepen?
- mióta futok?
- kezdő vagyok-e?
stb.......
Be se vizsgálták a lábam....
Kirakott elém az eladó hölgy 4 fajta cipőt:
saucony phonix5   23.000 ft
asics gel ( nem tudom mennyi)
nike lunareclipse 3   32.000 ft
nike lunarglide ( nem tudom mennyi)

felpróbáltam, futhattam bennük a folyosón.........

Nálam a nyerő a nike  és a saucony nyert, de ha választanom kell, akkor a nike volt a nyerő. Csak annyit mondott, hogy jó ízlésem van!
Aztán elvonult , majd később a kisfiammal barátkozott, ennyi volt a nagy spuri élményem!
Természetesen nem vettem semmit, mérges voltam!

Hazajöttünk és azóta bújom a netet, hogy hol lehetne olcsóbban beszerezni egy ilyen nike cipellőt!
Nos ma ráakadtam a nyulcipobolt.hu oldalán és meg is rendeltem 24.000ért!

http://www.nyulcipobolt.hu/?p=kereses&f=9&k=1&d=15&o=1

Talán megérkezik holnap, de kicsi az esélye!
Hétfőre itt lesz tuti!
Nagyon várom, nagyon!

Végig néztem a teszteket róla:

http://futo.blog.hu/2011/09/06/gyorsteszt_lunarglide_3


A cipő általános leírása - A cipőt alapvetően aszfalton történő edzésekhez tervezték, de úgy találtam, könnyű terepen is megfelelő. Viszonylag könnyű cipő, aminek legjellemzőbb tulajdonsága a Dynamic Support rendszer, amely úgy biztosít elegendő párnázottságot és tartást, hogy közben rugalmas és könnyű marad a cipő, mert nincs benne extra merevítés. Persze ez azt is jelenti, hogy nem az erősen túlpronáló futóstílushoz javasolt ez a modell, de alapvetően nehéz a cipőt besorolni a hagyományos kategóriák mentén (neutrális-párnázott ill. stabil-mozgáskontroll), a gyártó inkább megpróbálta az összes jó tulajdonságot egy cipőben egyesíteni, hogy jó legyen minden lábra a szupinálótól az enyhén túlpronálóig, ráadásul egyesek szerint ennek a kategorizálásnak nincs is tudományos alapja. Alapvetően a Dynamic Support és a Natural Motion Engineering rendszer jóvoltából a cipő képes az adott futó lábához és stílusához igazodni, hogy mindig a megfelelő csillapítást és tartást biztosítsa - a tapasztalataim ezt részben megerősítik. Végül, ez a modell természetesen a Nike+ cipők közé tartozik, tehát használható vele a Nike távolságmérő chip és a Nike futós weboldala.

A cipőre közelebbről ránézve - A kialakításához felhasznált anyagok is elég különlegesnek tűnnek, legalábbis a többi, hagyományosabb cipőmmel összehasonlítva: kezdve azzal, hogy már elöl a hálós szellőző anyag is eltér az általam megszokottól, ami konkrétan azt jelenti, hogy jóval kisebbek és sűrűbbek a lyukak a mintázatban, és úgy tűnt, kicsit lassabban ázott el esőben; a szellőzése egyébként teljesen rendben van. A cipő oldala a Flywire technológiával lett megerősítve, ami nagyon kellemes tapintású, jól állja a gyűrődést és elég támasztást ad ahhoz képest, hogy tényleg nagyon könnyű és vékony anyagnak látszott első ránézésre. Ez a Lunarglide a 2-es modell a sorozatban, a fő különbségek egyike pont a Flywire kiterjedtebb használata.




A talpról hasonlóakat tudok mondani, ez is újabb technológia, egy speciális hab, a LunarLite ütéscsillapító rendszer része, azaz a belső oldalon ahol támasztás kell, ott keményebb, ahol pedig a csillapítás a lényeg, ott puhább a hab. Ezen túl még az tűnt fel elsőre, hogy mennyire másképp néz ki a sarokrész hátul, extra párnázást kapott, amivel kapcsolatban nekem elég vegyesek az érzéseim, erről később többet. További újdonság, amit csak később vettem észre, hogy varrás nélküli technológiával illesztették egymáshoz a részeket; számomra ez nem jelentett különbséget a használatban, de sokan kényelmesebbnek érezhetik a cipőt ettől is. A fűzőjét én kicsit rövidnek találom, ha jó alaposan bekötöttem az utolsó lyukig, alig maradt belőle a végére, de utána lazábban kötve sem volt gondom a benne futással, így ez nem volt komoly probléma. A cipő elég sokféle színben kapható, nekem a fehér felsőrészen világoskék talprész és cipőfűző jutott, szinte sajnálom, hogy ilyen szolid színű, mindenesetre így sem túl standard a kinézete, ami engem nem zavar, sőt nekem határozottan tetszik a dizájn.

talp


3. ÉRTÉKELÉS/ÖSSZEFOGLALÁS:

- Csillapítás: 5. Nem találtam problémát a csillapítással, pedig nem érződik eltúlzottan puhának, pont jó és kellemes! Lehet, hogy van aki túl puhának találja, de nekem tökéletes.
- Rugalmasság: 5. Ahogy többször megemlítettem, ez a tulajdonság nagyon tetszik a cipőben.
- Stabilitás: 3. Biztos, hogy nem egy „motion control” típus, de van benne elég támasztás a legtöbb futó számára.
- Kényelem: 4. Soha nem törte fel a lábam, és nem nyom sehol már, hamar hozzászoktam a cipőhöz, sajnos előtte volt egyértelmű szoktatási periódus.
- Tartósság: 5. Legalábbis eddig nem látok rajta jelentős mértékű elhasználódást.
- Design: 5. Tetszik a kialakítás, igazán innovatív. Azért a színe lehetne másmilyen is, de ez teljesen szubjektív vélemény.


- A tesztelt modell legjobb tulajdonsága: Megint csak a hajlékonyságot és a könnyed ellépést említhetem.
- A tesztelt modell legrosszabb tulajdonsága: A sarokrész kialakítása nekem nem jött be, ezt szokni kellett, és kezdetben nem éreztem elég stabilnak a cipőt.

- Kinek ajánlom? Bárkinek, akinek nem kell nagyon sok stabilitás vagy támasztás, aszfaltra. Írnám hogy gyors tempóhoz, de ugyanolyan jó lassú kocogásra is.

- Vennék ilyen cipőt magamnak? Ha picit olcsóbb lenne, feltétlenül!




Türelmetlenül várom és osztom a tapasztalataimat majd!

Más:
A Párom napról-napra egyre jobban ki van akadva a futásomon, mindig kitalál vmit, csak ne menjek el futni!
Szeretné, ha este már nem futkosnék, meg szerinte nem kellene futnom, mert gallyra vágom a lábaimat...hiába magyaráztam, hogy a szar cipő miatt és a hirtelen nagy táv miatt van! Így most elhatároztam, hogy mától kevesebbet futok, mármint nem fogok 10-12 km.t, elég lesz az 5-6 km egy ideig, aztán majd alakul. Minden másnap megpróbálok majd azért ellógni egy órára. Aztán megkaptam a Capoera lemezeket meg a fegyencedzést , max itthon elkezdem azokat a pihi napokon ( bár nekem nem pálya ez az itthoni ugri bugri), nekem kell az az egy óra szabadság, amit kinn futhatok:) Egész nap egyedül vagyok az Öcsivel, egy kicsi szabadság nekem is járhatna.........

Más:
Képzeljétek lett egy új lakótársunk, Blany talált egy kiscicát. Olyan édes, szép, ápolt, nem beteg, nem bolhás...Szóval megesett a szívünk rajta, Párom cicabolond, nem is volt kérdés:)
Holnap írány az állatorvos, addig nem jöhet fel a lakásba, mégiscsak itt van egy baba is:)

Kaja:
HUHUUUHHH, vagyis beleszartam mostanság. Ettem , amit ettem, ami jól esett. Meg is látszik , felszaladt pár kg. Most ezen is agyalhatok, vissza a buzi kalóritáblázatvezetgetéshez, de nincs hozzá kedvem:(
Egyszóval oda kell figyelnem!

Mai kaja:
reggeli: 2 db zsemle párizsivel és egy bögre kakaó
ebéd: tojásos nokedli
uzsi: 1 db zsemle párizsivel és kakóval
vacsi: turmix
Ma futni is megyek, és újra elkezdem a pyruvat szedését is, azt is elhanyagoltam!
EJNYE EDINA, EJNYE!!!!!!!!!!!


pusza


4 megjegyzés:

mosolytó írta...

Erről a pyruvatról még nem is hallottam, de most utánanéztem. :)
A cipőhöz pedig sok-sok kilométert kívánok, más egyebet nem is. :D

Sziszó írta...

Használd egészséggel a cipőt, sok sok kilométert kívánok!
A macskuszok nagyon hálás kisállatok, nekünk is van kettő, én rajongok értük! Hoz majd róla képet! :)

Bedyn írta...

Julcsi, írtam már többször a Pyruvat áldott hatásáról pedig:), de majd szentelek egy kisebb beszámolót róla, akkor:)

Cicó: Köszönöm, még egyenlőre nincs köztünk a cicóka, mert baba is van a háznál, így most féregtelenítés hadművelet zajlik, hétfőn már teljes jogú családtag lesz:) Félek egy picit tőle, takaríthatok....:)

bea2012 írta...

aranyos a kis cica, habar en kutya perti vagyok, de sajnos tombhazban nem lehet igy is alig ferunk. Klasszak a cipok, sajnos az ara valami borzalmasnak tunik, nekem az egesz havi fizetesem 60 ezer, abbol irto sok lenne egy 25 ezres cipo, de egyszer en is veszek valami hasonlot az biztos, mert a szar cipok csak tonkre teszik a labamat. Szerintem is jo valtakoztatni a kevesebb km-t a hosszabbal.